čtvrtek 2. března 2017

Menopauza u žen (přechod) definice, fakta, příznaky

Menopauza (přechod) - definice, fakta, příznaky


Definice a fakta


  • Menopauza je definována jako absence menstruace po dobu 12 měsíců. Je to čas v životě ženy, po ukončení  funkce vaječníků.
  • Proces menopauzy nenastane přes noc, ale je to spíše postupný proces. S tímto tzv. perimenopauzalním přechodným obdobím má každá žena jiné zkušenosti.
  • Průměrný věk menopauzy je 51 let, ale menopauza se může objevit již ve 30 letech, nebo až v 60 letech. Neexistuje žádný laboratorní test, který dokáže spolehlivě předpovědět, kdy u ženy začne menopauza.
  • Věk, ve kterém žena začne menstruovat nijak nesouvisí s věkem, kdy začne menopauza. 
  • Příznaky menopauzy mohou zahrnovat abnormální krvácení z pochvy, návaly horka, vaginální a močové symptomy a změny nálady.
  • Komplikace, které se ženám po menopauze  mohou vyvinout, zahrnují především osteoporózu a srdeční choroby.
  • Léčba menopauzy je uzpůsobena pro kažkou ženu a je zaměřena na zmírnění nepříjemných pocitů a příznaků úzkosti.

Příznaky (symptomy)

Menopauza je v životě ženy čas, po kterém již není schopna otěhotnět. Příznaky perimenopauzy, menopauzy a postmenopauzy se značně liší od ženy k ženě. Nicméně mezi společné příznaky menopauzy patří

  • návaly horka
  • změny nálady
  • únava
  • stres
  • vaginální suchost a svědění


 Příroda ženám


 Vegall Pharma

ěrpáno z MedicineNet.com




2 komentáře:

  1. Já nedávno někde četl, že existuje i mužský přechod. Docela začínám mít strach, jestli si něčím takovým v současné době neprocházím. Začal jsem teď například mít dost vážné problémy s erekcí. Snažím se to řešit právě zdravým stravováním, ale zatím výsledky nic moc. Když to nepomůže, tak mi asi nezbyde nic jiného, než kamagra.

    OdpovědětVymazat
  2. Mně se bohužel objevily i problémy s klouby. Nejlepší zkušenosti s Alavisem na klouby a užívala jsem ho tři měsíce, pak jsem si dala dva měsíce pauzu, jak mi doporučil můj lékař. Nedávno jsem ho doporučila své kamarádce, která váhala, zda si ho má pořídit, jelikož jeho cena je trochu vyšší. Proto jsem jí poradila slevové kupóny, se kterými ho pořídí levněji, a přitom nemusí kupovat nějakou náhražku.

    OdpovědětVymazat