pátek 11. května 2018

Jak zvládnout bolestivou a nepravidelnou menstruaci?

Bolestivá a nepravidelná menstruace 


Průměrná žena menstruuje během svého života 3 500 dní. Přestože jsou si ženy nezbytné úlohy menstruace vědomy, období jejího průběhu obvykle nepatří mezi nejoblíbenější části měsíce. Důvodů je hned několik. Menstruace je pro většinu žen náročným obdobím zejména kvůli jejím nepříjemným průvodním příznakům, jakými jsou třeba křeče či migrény. Rychle se měnící hladina hormonů navíc obvykle způsobuje změny nálad. Ztráta krve pak z těla vyčerpává vitamíny a minerály. Menstruující ženy jsou proto často vyčerpané, plačtivé a hůře se soustředí. Existují však potraviny, které tyto komplikace dovedou zmírnit či úplně eliminovat. 



Sarapis Mensis

Sarapis Mensis  mohou užívat i ženy, u kterých ze zdravotních důvodů nelze na potíže spojené s menstruací podávat hormonální antikoncepci. Sarapis Mensis není náhradou hormonální antikoncepce.
Dávkování: 2 x za den 1 kapsli. První kapsli ráno (nejlépe před prvním jídlem) a druhou kapsli večer. Kapsle zapít tekutinou. Vhodné je dlouhodobé užívání.


Pár tipů na zmírnění bolesti

  • Cvičení pánevního dna
  • Práce s dechem
  • Osoby které nás ovlivnily/ovlivňují
  • Podpora bylinkami
  • Oslava menstruace

Shrnutí pro období menstruace

  • Dopřejte si odpočinek
  • “Dýchejte”
  • Jezte zdravě (omezte cukry, mouku, chemicky upravené a instantní potraviny, alkohol, vylučte tabák a naopak zvyšte množství co nejpřirozeněji se vyskytujících potravin)
  • Pijte hojně kvalitní neperlivou vodu
  • Choďte do přírody
  • Nepřehánějte to se sporty 
  • Přijměte a milujte sebe, své ženství, svou menstruaci
  • Provádějte relaxační cvičení a zpracujte si svá traumata
  • Při potížích sáhněte do přírodní lékárny
  • Objevujte svou pánev, pánevní dno a své ženské orgány
  • Mluvte o menstruaci jako o Menstruaci, nepoužívejte pejorativní názvy
  • Předávejte svým kamarádkám, dcerám a dívkám (ale také synům a mužům) příběh Menstruace jako přirozeného jevu žen, za který se není třeba stydět a který není spojen s negativními pocity a bolestivými stavy




Staňte se fanoušky našich  facebookových stránek.





 Vegall

 Priroda ženám

4 komentáře:

  1. Skvělý článek o bolestivé a nepravidelné menstruaci. Mě poslední dobou pomáhá mate yerba, který jsem si koupila na muudlabs. Jeho povzbuzující účinky mi pomáhají zůstat plná energie a soustředění během pracovního dne. Yerba Mate mi poskytuje dlouhotrvající stimulaci bez nežádoucích vedlejších účinků. Proto mám raději bylinky a přírodní přípravky na místo léku na bolest.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Dobrý den, já taky trpím občas bolestivou menstruací a hledám šetrné způsoby úlevy. Přírodní cesta je mi rozhodně bližší než braní léků na bolest. Kromě bylinek se mi osvědčily i některé relaxační techniky. Hodně mi pomáhá jemné protažení svalů a přikládání teplého termoforu. Poslední dobou jsem si, ale oblíbila dřevěný trenažer na uvolnění svalů a zbavení stresu, který jsem si pořídila zde.

      Vymazat
    2. Dobrý den, mate yerba se zdá být úžasným přírodním prostředkem pro zvládání menstruační bolesti a udržení energie během pracovního dne. Je bezvadné, že existují přírodní alternativy k lékům na bolest, které mají pozitivní účinky. Já jsem nedávno objevila účinky Krupa Kratom a jsem ohromena jeho schopností mi ulevovat od bolestí.

      Vymazat
  2. Trvalo mi dlouho než jsem si na to přišla, ale pro už je období menstruace doba, kdy mám zpomalit a odpočívat. Většinu svého dospělého života jsem měla pocit, že musím být super produktivní a neposlouchala svoje tělo. Až když jsem zjistila, že ženské tělo funguje cyklicky a že je pro nás vlastně přirozené fungovat v různých fázích různě, začalo mi to dávat smysl. Na bolestivou menstruaci mi také pomáhá kontryhel, který kupuji vždy ve slevě a mnohokrát mě zachránil před velkými bolestmi.

    OdpovědětVymazat