středa 2. května 2018

Příčiny a diagnostika neplodnosti

Neplodnost

Neplodnost je definována jako neschopnost otěhotnět po jednom roce pravidelného nechráněného pohlavního styku. U žen nad 32 let doporučujeme základní vyšetření páru již po půl roce pravidelného nechráněného styku. 

Příčiny

U některých párů je příčina neplodnosti spojená pouze s jedním faktorem (snížený počet spermií, neprůchodnost vejcovodů), u jiných se problémy kombinují.

Mužské faktory neplodnosti

  • Nízký počet spermií
  • Nedostatečná pohyblivost spermií
  • Špatný tvar
  • Nepřítomnost spermií v ejakulátu
  • Problémy s pohlavním stykem
  • Genetické poruchy
  • Neplodnost u mužů po zánětech, operaci, úrazech, onkologické terapii

Ženské faktory neplodnosti

  • Ovariální faktor
  • Tubární faktor
  • Endometrióza
  • Imunologický faktor
  • Genetické poruchy



Diagnostika neplodnosti


Hodnocení stavu plodnosti v páru je postupný proces. Vyšetření obou partnerů přispívá k odhalení příčiny neplodnosti a úspěšné léčbě. Lékař získá přehled o možné příčině neplodnosti a bude Vám moci navrhnout optimální léčbu. Jsme schopni pomoci 95% neplodných párů.

Diagnostické metody při vyšetření ženy

  • Ultrazvukové vyšetření malé pánve
  • Vyšetření hladiny hormonů
  • RTG vyšetření dělohy a vejcovodů: hysterosalpingografie HSG
  • Hysteroskopie
  • Laparoskopické vyšetření
  • Genetické vyšetření
  • Imunologické vyšetření

Diagnostické metody při vyšetření muže

  • Vyšetření spermiogramu
  • Kultivační vyšetření spermatu
  • Andrologické vyšetření
  • Vyšetření integrity akrozomu spermií
  • DNA fragmentace spermií
  • Genetické vyšetření
  • Imunologické vyšetření
  • Hormonální vyšetření

Prevence

10 potravin pro zvýšení plodnosti:




1. Mléčné výrobky


Jsou bohaté na vápník a ten je dobrý nejen pro kosti. Pokud pijete mléko, zkuste jednou denně to plnotučné, a to obzvláště souvisí-li vaše problematická plodnost s ovulací. Berte ale na vědomí jeho vyšší kalorickou hodnotu a opravdu to s ním nepřehánějte. Pokud nemáte mléčné výrobky v lásce, lze zásoby vápníku doplnit jinými hodnotnými zdroji, jako je 


  • tofu
  • mandle
  • listová zelenina a jiné


2. Zdravé proteiny


Živočišné bílkoviny obsažené v libovém krůtím, kuřecím či hovězím mase jsou nabité železem. Studie ukazují, že existuje souvislost právě mezi železem a plodností. Proto pokud se maso ve vašem jídelníčku nevyskytuje vůbec, ujistěte se, že vaše prenatální vitamíny obsahují i železo.



3. Složené sacharidy




Výměna jednoduchých cukrů (obsažených v bílém pečivu či sladkostech) za složené sacharidy (celozrnné pečivo, fazole, zelenina) může zlepšit vaši plodnost. Jak je to možné? Jednoduché cukry zvyšují hladinu krevního cukru a tělo na to reaguje zvýšením hladiny inzulínu.Vyšší inzulín ale může rozvrátit pohlavní hormony a zasáhnout tak do menstruačního cyklu. Naopak složené cukry se tráví déle a nevznikají při tom takové výkyvy hladin inzulínu. Navíc celozrnné potraviny jsou bohaté na další důležité látky, jako je například kyselina listová.



4. Tučné ryby

Omega-3 mastné kyseliny můžete získat z ryb, jako je losos, sardinka či sleď, mohou pomoci v regulaci pohlavních hormonů, zvýšit krevní průtok reprodukčními orgány a uvolnit stres. Nejste-li fandové ryb, zkuste je nahradit zdroji jinými, jako jsou:

  • ořechy,
  • dýňová semínka
  • obohacená vejce apod.

5. Sladké brambory

Bylo vysledováno, že populace, jež konzumují větší množství sladkých brambor, mají vyšší procento dvojčat.

6. Lesní plody

Borůvky a maliny jsou obzvláště napěchovány antioxidanty, které pomáhají předcházet poškození a stárnutí buněk lidského organismu - včetně buněk reprodukčního systému.

7. Avokádo

Je skvělý zdroj vitamínu E, což je silný antioxidant a důležitá látka pro zdravé spermie a regulaci ovulace.

8. Ústřice

Ústřice jsou známé jako afrodiziakum a z dobrého důvodu - obsahují velké množství zinku, který je nesmírně důležitý pro početí.

9. Chilli

Tato pálivá dobrota může zvýšit krevní cirkulaci, a to i v oblasti reprodukčního systému. Navíc stimuluje tvorbu endorfinů - hormonů štěstí, které uvolňují stres a podporují plodnost.

10. Česnek

Přestože to není zrovna nejromantičtější potravina, je to skvělý zdroj selenu, který podporuje mužskou plodnost a pomáhá předcházet spontánním potratům. Současně obsahuje vitamín B6 a ten pomáhá regulovat hladiny hormonů. Zároveň podporuje imunitní systém.





 Vegall





 Priroda ženám

Žádné komentáře:

Okomentovat